اشتباه بزرگ والدین

اشتباه بزرگ والدین

تعداد زیادی از والدین هستند که وقتی تشخیص اوتیسم برای فرزندشان قطعی شد یا حتی قبل‌تر وقتی هنوز تشخیص برای کودک آن‌ها قطعی نشده، از نان شبشان می‌زنند و برای میانبر زدن در مسیر درمان و رسیدن به سرچشمه‌ی سلامتی هر کاری می‌کنند. از رفتن پیش دعانویس و رمال بگیر تا خوراندن تخم کبوتر به کودک برای اینکه زبان باز کند و آن‌ها را از نگرانی برهاند.

نکته‌ی مهم برای این دسته از والدین این است که آن‌ها دارند در ازای گرفتن هیچ، بهای گزافی می‌پردازند، بهایی که نه پول و انرژی بلکه وقت و زمان است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد کودکانی که در سنین کمتری تحت آموزش و درمان قرار می‌گیرند شر ایط بسیار بهتری را در زندگی و آینده‌ی خود تجربه می‌کنند.

حالا فکر کنید کسی زمان را که یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست را از دست بدهد و مبلغ هنگفتی هم پول بپردازد تا کسی او را به مقصدی نامعلوم ببرد! واقعاً رقت انگیز است.

والدین باید قبل از پیش روی به سمت انتخاب گزینه‌های گران قیمت و دارای نتایج ناپایدار و غیر قابل پیش‌بینی، اجازه بدهند که فرزندشان توسط متخصص حوزه‌ی کودک به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد.

لازم نیست آن‌ها هر روشی را بدون در نظر گرفتن منابع مالیشان و بدون هیچ سبک سنگین کردنی امتحان کنند و خودشان را آس و پاس کنند.

البته قابل درک است که خانواده‌ها و والدین در شرایط اضطرار به سر می‌برند و مخصوصاً زمانی که فرزند آن‌ها تشخیص قطعی اوتیسم را دریافت می‌کند مستاصل می‌شوند، اما بسیار بهتر است که از ابتدا تحت آموزش دائم و مشاوره گرفتن از افراد متخصص باشند، این قطعاً مؤثرترین راه برای آنان است.

سخنی با والدین

هر شیوه‌ی درمانی را که انتخاب می‌کنید باید درباره‌ی پذیرش بدون قید و شرط آنچه شنیده‌اید و یا خوانده‌اید محتاط باشید* حتی اگر این اطلاعات را از سایر والدینی که فرزندشان از خدمات کلینیکی دیگر استفاده می‌کند شنیده باشید.

بدبختانه افراد شیاد می‌خواهند از گرفتاری‌های شما سواستفاده کنند، این افراد سعی دارند تا از توجه و علاقه‌ی شما به فرزندتان بهره‌کشی کنند و برنامه‌هایی را که فاقد اعتبار و کارایی است را به شما بفروشند.

سعی کنید کمی دیرباور باشید و بدانید که اگر روشی برای کودکی دیگر نتیجه بخش بوده به این معنی نیست که الزاماً برای شما و کودکتان هم نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت، کارایی روش مورد استفاده‌ی شما باید بر اساس روش‌های علمی تأیید شود یا حداقل مطمئن شوید که آن روش‌ها آسیب رسان نیست.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا