شفا و اوتیسم

شفا و اوتیسم

آیا ممکن است کودک دارای اوتیسم شفا بگیرد؟

پاسخ به این سؤال بستگی به این دارد که شفا از نظر شما چه باشد، گاهی ممکن است شفا از نظر برخی آدم ها این باشد که فرزند مبتلا به اوتیسم آن ها یک روز صبح از خواب بیدار شود و آن ها متوجه شوند که او کاملاً تغییر کرده و دیگر آن کودک متفاوت دیروز نیست، که همچین تصوری کاملاً اشتباه است و من به شما اطمینان می دهم که همچین اتفاقی نخواهد افتاد.

همچین تصوری غلط است و این نوع شفا در مورد اوتیسم مطرح نیست.

اما گاهی تصور شما از شفا و لطف خداوند این است که تلاش‌ها و پیگیری‌های شما منجر به نتیجه‌ی مطلوب و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی کودکتان شود، در چنین مواردی می‌شود گفت توقع شما توقع بی‌جایی نیست و می‌توانید انتظار داشته باشد که فرزندتان پیشرفت کند.

شفا در مورد اوتیسم یعنی اینکه تلاش کنی و تغییرات کوچک را ببینی و باز هم تلاش کنی و این تغییرات کوچک را کنار هم بگذاری تا آن تغییر بزرگ حاصل شود.

 

اوتیسم و استیصال خانواده

می‌دانم که خانواده‌هایی که فرزند مبتلا به اوتیسم در خود دارند دیر یا زود با استیصال مواجه می‌شوند و خود را در برابر مشکل فرزندشان درمانده و ناتوان می‌بینند، من به عنوان یک درمانگر و مشاور اختلالات طیف اوتیسم این حق را به آن‌ها می‌دهم که گاهی خسته شوند و نیاز به ریکاوری داشته باشند.

اما موضوع این است که کسانی هستند که از این استیصال سواستفاده می‌کنند و به خانواده‌ها اطمینان می‌دهند که فرزندشان بعد از انجام کارهایی که به آن ها تعلیم داده شده و البته واریز پول برای آن ها کاملاً به حالت عادی برمی‌گردد و دیگر هیچ مشکلی نخواهد داشت، و اصطلاحاً شفا می‌گیرد!

و متاسفم که بگویم گاهی خانواده‌های تحصیلکرده و سطح بالای جامعه فریب می‌خورند و خودشان را در گردابی می‌اندازند که بیرون آمدن از آن به هیچ وجه آسان نیست.

 

پیشنهاد من

من می‌خواهم روشی را به شما پیشنهاد کنم که به مشکل‌گشا بودن آن اطمینان دارم و مطمئنم می‌تواند به شما کمک کند.

سرمایه‌گذاری روی خودتان

در حال حاضر بهترین و مؤثرترین راه برای بهبود شرایط کودک مبتلا به اوتیسم شما این است که روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید و هر روز و هر روز بیشتر بدانید و اطلاعات خودتان را در مورد اختلالات طیف اوتیسم و راه‌های ارتباط با فرد مبتلا و همچنین آموزش مهارت های اجتماعی به او بالا ببرید.

یادتان نرود که شما بهترین درمانگر و دوست‌داشتنی‌ترین سرگرمی و اسباب‌بازی کودتان هستید.

اولین قدم برای کمک به کودک مبتلا به اوتیسم

پدر، مادر، خواهر و برادر کودک دارای اوتیسم زمانی می‌توانند به او کمک کنند که در ابتدا خودشان تفاوت آن کودک را پذیرفته باشند و دست از پنهان کردن او از دیگران بردارند و سعی کنند از خودشان شروع کنند و موجی ایجاد کنند، صدای فرزندشان باشند و اختلالات طیف اوتیسم را به دیگران بشناسانند تا جامعه‌ای داشته باشیم مهربان‌تر با اوتیسم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا