پدر بزرگ و مادر بزرگ

پدر بزرگ و مادر بزرگ

آیا می‌توان کودک دارای اوتیسم را برای لحظاتی به افراد دیگری سپرد؟

یکی از گزینه‌های مورد اعتماد برای سپردن همه‌ی کودکان، مخصوصاً کودکان دارای اوتیسم، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها هستند.

آن‌ها از کودک شما یک شناخت نسبی دارند و می‌توانند به شارژ روحی شما کمک کنند.

تحقیقات نشان داده که حمایت‌های غیر رسمی، از جمله مواردی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبودی شرایط سلامت روانی و جسمی والدین کودکان دارای اوتیسم داشته باشد.

گاهی پیش می‌آید که بعضی از والدین گمان می‌کنند اگر همه‌ی علایق خود را نار گذاشته و فداکاری بیش از حد از خود نشان دهند، و به دنبال برآوری نیازهای بی‌ انتهای فرزندشان باشند و تمام انرژی و زمان خو را برای او صرف کنند، توانسته‌اند پدری و مادری را خود را به کمال برسانند.

البته که والدین نباید از انجام کوشش نا امید باشند، بلکه باید اطلاعات ضروری و مفید را در اختیار کسانی قرار دهند که می‌توانند در مسیر پرورش کودک کمکشان کنند، مثل پدر بزرگ و مادر بزرگ.

نقش پدر بزرگ‌ و مادر بزرگ

بچه‌ها ( از جمله خود من در زمان کودکی و حتی اکنون در بزرگسالی ) پدر بزرگ و مادر بزرگ را یک پناه امن می‌دانند. و معمولاً چیزهایی را از آن‌ها طلب می‌کنند که می‌دانند پدر و مادر در اختیارشان قرار نمی‌دهند و قطعاً کودکان دارای اوتیسم نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اما در این مورد حتماً باید اطلاعاتی را در اختیار پدر بزرگ و مادر بزرگ قرار هید، به عنوان مثال اگر فرزند شما رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کند، باید حتماً آن‌ها را در جریان قرار دهید و اهمیت موضوع را برایشان توضیح دهید.

گاهی پدر بزرگ و مادر بزرگ نیز نیاز به مشاوره دارند ، اگر احساس کردید که آن‌ها حاضر نیستند به توصیه‌های شما در مورد فرزندتان عمل کنند و معتقدند شما دارید به فرزندتان سخت می‌گیرید، حتماً از آن‌ها خواهش کنید که همراه شما به یک مشاور متخصص در همین زمینه مراجعه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا