مشارکت در کارهای خانه

مشارکت در کارهای خانه

اگر فرزند مبتلا به اوتیسم دارید اجازه دهید در کارهای خانه با شما مشارکت داشته باشد، کارهای بی‌خطری که می‌تواند در رشد او تأثیر داشته باشد و به درک بهتر او از محیط کمک کند.

برای مثال او می تواند در کار آشپزی در آشپزخانه همراه شا باشد و تحت نظر خودتان کارهای سبک و راحت را انجام بدهد.

 

با مشارکت کردن او در کارهای خانه نگذارید کودک احساس طرد شدگی کند

خواهش می‌کنم اگر فرزند مبتلا به اوتیسم شما در طیف شدید یا عمیق است، هرگز اجازه ندهید که تحت هیچ شرایطی او احساس کند از خانواده طرد شده و در حاشیه قرار دارد.

احساسات بچه‌ها را جدی بگیرید و بدانید که افراد دارای اوتیسم به شیوه‌ی متفاوتی احساسات را درک و به این احساسات پاسخ می‌دهند.

 

مشارکت و اعتما به نفس

مشارکت در کارهای خانه یکی ار مواردی است که با استفاده از آن می‌توانید اعتماد به نفس بچه‌ها را بالا ببرید و به آن‌ها نشان دهید که می‌توانند منشأ اثر باشند.

آن‌ها را تشویق کنید و اجازه ندهید ناکامی‌هایشان در انجام کارها بر آن‌ها غلبه کند و باور کنند که نمی‌توانند کاری را به درستی انجام بدهند.

 

مشارکت و ابراز احساسات

کودک دارای اوتیسم ممکن است با شادی و خنده به شما نگاه نکند و رضایت خود را از بودن در کنار شما با احساساتی که بین کودکان هم‌سن و سالش رایج است، ابراز نکند، اما مطمئن باشید هیچ چیز مثل بودن در کنار شما او را خوشحال نمی‌کند.

 

حرف آخر

زندگی با یک فرد مبتلا به اوتیسم یک سبک زندگی است، اکر در خانه یا بین عزیزانتان یکی از فرشته‌های مبتلا به اوتیسم را دارید، بپذیرید که با شما متفاوت است و این ما هستیم که باید ا را بشناسیم نه او ما را.

ضمناً در مورد آموزش‌های او نباید خیلی زود ناامید شد، یعنی در واقع ناامیدی در مورد اوتیسم و آموزش‌هایش مطرح نیست، ما باید تلاش کنیم که کودکان و برزگسالان دارای اوتیسم بتوانند از تمام قابلیت‌هایش استفاده کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا