مامان من فقط اوتیسم دارم

مامان من فقط اوتیسم دارم

من مشاور کودکان اوتیسم

وقتی برای اولین بار با کودکانی مواجه شدم که هیچ گونه ارتباطی با من و محیط و افراد حاضر در محیط نداشتند، نمی‌دانستم چطور باید با آن‌ها مواجه شوم؟ و چطور باید به آن‌ها آموزش بدهم؟ و چگونه باید فرایند پذیرش خودم و محیط اطراف را برای این کودکان آسان کنم تا بعد از شروع ارتباط بتوانم آنطوریکه مورد نظرم هست روی آن‌ها تأثیر بگذارم و سهم کوچکی در امر آموزششان داشته باشم.

در ابتدا کار تا حدی برایم سخت به نظر می‌رسید و احساس می‌کردم که هر کدام از بچه‌ها یک دیوار بتنی بسیار بزرگ و بلند دور خود کشیده‌اند و به کسی اجازه‌ی ورود به دنیای خودشان را نمی‌دهند.

اما ترجیح دادم که به جای نا امیدی و شکایت از این موضوع، بیشتر تلاش کنم. درس‌های که تا قبل از شروع به کار خوانده بودم برای مواجه شدن با کودکان اوتیسم کافی نبود.

شروع کردم به طالعه پیرامون بحث اوتیسم و مصاحبه با همکاران با تجربه.

این اقدام من باعث شد نه تنها به ارتباط با بچه‌ها امیدوار شوم، بلکه به شدت به آن‌ها علاقه‌مند شدم و عاشقانه کارم را ادامه دادم.

اوتیسم چیست؟

دکتر لئو کانر در سال ۱۹۴۰ برای اولین بار عارضه‌ی اوتیسم را به صورت علمی توضیح داد.

اوتیسم دسته‌ای از اختلالات رشدی است که فرد مبتلا به آن در برقراری ارتباط ناتوان است. هسته‌ی مرکزی اوتیسم اختلال در رشد طبیعی مغز در حیطه‌ی ارتباط و تعامل است.

علائم اوتیسم

بعد از تولد فرزندم آن اوایل همه چیز خوب بود و کودک من داشت مراحل رشد عادی خود را می‌گذراند. فقط گاهی که حواسش به اسباب بازی محبوبش پرت می‌شد، انگار که در این دنیا نبود و اصلاً صدای ما را نمی‌شنید، صدایش می‌زدیم و هیچ توجهی نشان نمی‌داد.

این‌ها سخنان مادری بود  که فرزندش به تازگی تشخیص اوتیسم دریافت کرده بود. و ما امیدوار بودیم که او با بهره‌گیری و از روش‌ها و مداخلات درمانی روز به روز به پاسخ‌های رفتاری معمول در سن خود نزدیک شود.

علائم اوتیسم تا قبل از سه سالگی خود را نشان می‌دهد. والدین و مخصوصاً مادران اولین کسانی هستند که متوجه رفتار غیر عادی کودک می‌شوند.

چه زمانی اوتیسم خود را نشان می‌دهد؟

مشخصه‌های رفتاری اوتیسم از اوایل زندگی و در حدود یک سالگی دیده می‌شود. مثل بی توجهی به دستورات کلامی، مشغول شدن طولانی مدت با یک اسباب بازی خاص، به ویژه اسباب بازی‌هایی که می‌چرخد و ….

علائم هشدار دهنده‌ی اوتیسم

۱ – اختلال در کلام و فن بیان

۲ – علاقه‌ی زیاد به هرچیزی که می‌چرخد

۳ – برخورد غیر معمول کودک با اسباب بازی هایش

در کتاب مامان من فقط اوتیسم دارم، علائم جزئی‌تر اوتیسم بیان شده و همچنین می‌توانید در این کتاب آموزش‌های درست و متفاوتی را که برای این کودکان در نظر گرفته می شود را مطالعه کنید.

مشکلات حسی و روش‌ها و مداخلات درمانی مختلف نیز در این کتاب مورد برسی قرار گرفته است.

برای سفارش این محصول با شماره‌ی ۰۹۳۸۱۵۸۵۵۶۵ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا