انتقال از یک فعالیت
برای کودکان دارای اوتیسم بسیار سخت است که از یک فعالیت توجه خود را به یک فعالیت دیگر انتقال دهند.
این انتقال توجه وقتی برای کودک سختتر میشود که او کار قبلی را تمام نکرده باشد و ما از او بخواهیم که وارد یک فعالیت جدید شود.
به عنوان مثال وقتی کودک در حال انجام ساخت یک سازه با لگو است، از او نخواهید کارش را نیمه تمام بگذارد و با شما برای انجام تقاشی بیاید.
جارچوب داشتن
چارچوب داشتن برای کودکان دارای اوتیسم بسیار حیاتی است، اگر ما برای آنها چارچوب نسازیم خودشان این کار را خواهند کرد و بعد از آن درست کردن دوبارهی کار بسیار سخت تر میشود.
داشتن چارچوب برای افراد دارای اوتیسم آنقدر مهم و تعیین کننده است که ما به خانواده ها و درمانگران پیشنهاد میکنیم اگر برای کودک اتاق اختصاصی برای آموزش ندارند، بهتر است وقتی میخواهند آموزش را شروع کنند یک ملحفه روی زمین پهن کنند تا کودک احساس امنیت بیشتری داشته باشد و با ذهنی به دور از آشفتگی کارش را انجام دهد.