مراحل شروع بازی در کودکان اوتیسم
وارد کلاسی میشوید که تعداد کمی شاگرد دارد. اما همین تعداد کم هر کدامشان از زمین تا آسمان با هم فرق دارند.
شما باید بازی هایی را طراحی و اجرا کنید که برای هر کدام از آنها جذاب باشد و بتواند توجه آنها را جلب کند.
همانطور که میدانید تنها روش آموزش برای کودکان زیر سن مدرسه، بازیهای هدفدار است.
و برای کودکان اوتیسم این روش آموزش ( بازی )تا سنین بالاتر هم ادامه پیدا میکند.
بنابراین برای شروع بازی با کودکان اوتیسم باید مراحلی را طی کنیم و بعد وارد اجرای بازی های طراحی شده و هدفدار است.
مراحل شروع بازی با کودکان اوتیسم عبارت است از:
۱ – به کودک نزدیک شوید
۲ – او را در کاری که در حال انجام آن است یا بازی که انجام میدهد همراهی کنید
۳ – قواعد بازی را بهم بزنید
۴ – بازی جدید را اجرا کنید
باید توجه داشته باشید که همراهی کردن با کودک دارای اوتیسم از اهمیت فوقالعاده زیادی برخوردار است، اجازه دهید کودک احساس کند شما یک دوست همراه هستید نه یک بزرگسال کنترولگر.
بازی های مورد علاقهی کودکان اوتیسم را در اینجا بخوانید.
فقط در این صورت است که میتوانید اعتماد کودک را جلب کنید و در او حس خوب ایجاد کنید.
گری لندروث” یکی از اندیشمندان علوم رفتاری” بازی را هنر ارتباط با کودک معرفی میکند و در کتاب خود که با همین نام منتشر شده ( بازی هنر ارتباط با کودک ) بازی کودکان را از جنبههای مختلف مورد ارزیابی قرار میدهد.
او در این کتاب بیان میکند که ما با بازی کردن با کودکان میتوانیم روی آنها اثر بگذاریم.
بازی قدرتهای درمانی دارد که متاسفانه از دید بسیاری از بزرگسالان بنهان مانده و توجهی به آن ندارند.
میتوانید مطلب مربوط به بازی درمانی را در اینجا بخوانید.
به یاد داشته باشیم که بازی برای بزرگسالان نیز یکی از راههای رهایی از تنش و استرس است.